سایت آموزش و عاشقانه نگاه یواشکی

سایت آموزش و عاشقانه نگاه یواشکی

سایت آموزش و عاشقانه نگاه یواشکی

سایت آموزش و عاشقانه نگاه یواشکی

سایت آموزش و عاشقانه نگاه یواشکی

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

برقراری ارتباط

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۵۷ ق.ظ

یکی از مقصدهای سفر خارجی برای ایرانیان که این برای مدتی است بسیار مورد اقبال و توجه قرار گرفته است، کشور گرجستان است. خیلی از کسانی که به این کشور سفر کرده اند می گویند که مردم گرجستان بسیار مهمان نواز هستند. البته این تنها گفته ی دیگران نیست بلکه مردم این کشور در جهان به این صفت در کل مشهور هستند. دیر یا زود ممکن است که این کشور مسیر شما برای سفر باشد پس پیشنهاد می کنیم تا با ما در الی گشت و در ادامه با ما در بررسی فرهنگ مردم در گرجستان همراه باشید.

همه ی آداب و روسوم در گرجستان ترکیبی از سنت های قدیمی در این کشور است. استفاده از رنگ هایی با تناژ گرم و تند مثل قرمز و نارنجی، دیوارهای سنگی، خیابان های سنگ فرش شده و خیلی چیزهای دیگری که ما هر کجا که آن ها را ببینیم ما را به یاد کشور گرجستان می اندازند. از آن جایی که کشور گرجستان دارای قدمت بسیار زیادی است، طبیعتا فرهنگ مردم در گرجستان نیز غنی و ریشه دار است. در گرجستان برای اولین بار شخصی به نام واختانگ اول، شهر تفلیس را در قرن ۵ پس از میلاد به عنوان پایتخت تعیین کرد و از همان زمان به بعد، کشوری خاص به نام گرجستان پدید آمد.

در حال حاضر، در این کشور بیش از ۱ قوم یعنی اقلیت هایی همچون اقلیت های آذری، ارمنی و روسی هم زندگی می کنند. از لحاظ گویش و زبان، در این کشور مردم اکثرا به زبان گرجی صحبت می کنند اما ۳ زبان روسی، ترکی آذری و ارمنی هم در بین گویش هایشان رواج دارد. البته باید این را بدانید که زبان اصلی و رسمی مردم این کشور، زبان گرجی است.از نظر دین و مذهب مردم گرجستان اکثرا مسیحی ارتدکس هستند ولی در بین آن ها مسلمانان و دیگر ادیان نیز زندگی می کنند. مردم گرجستان به قدری فرهنگ و آداب جالبی دارند که می توان اصلا درباره ی آن ها یک کتاب قطور و حجیم نوشت.

در این متن بالاتر هم اشاره کرده بودیم که مردم گرجی عمده ی شهرتشان به خاطر مهان نوازی است. آن ها در واقع مهمان خود را هدیه ی خدا و همچنین برکت بیشتری برای منازل خود می دانند. از نظر آن ها اصلا مهم نیست که این مهمان چه شخصی است. هر کسی که در خانه ی آن ها را بزند و قصد مهمان شدن بر خانه ی آن ها را داشته باشد، چه آشنا باشد و اصلا چه یک گردشگر غریبه؛ چنان با او شایسته رفتار می کنند که گویی عزیزترین شخص زندگیشان به مهمانی آنان آمده است. اگر به گرجستان سفر کردید و با اهالی شهری که در آن اقامت می کنید وارد ارتباط شدید این را بدانید که احتمالش بسیار زیاد است که آن ها شما را برای صرف غذا و یا عصرانه ای به خانه‌ های خود دعوت کنند! پیشنهاد می کنیم که اگر به شناختی نسبی از آن ها رسیده اید و همچنین اگر که موقعیتش را دارید، دعوتشان را رد نکنید و مصاحبت با آن ها را بپذیرید. برای تشکر از آن ها هم اگر یک شاخه گل در دستتان بگیرید، برایشان ارزشمند است.

اگر یک فرد گرجی شما را به جایی دعوت کرد، امکان ندارد که اجازه دهد تا شما به حساب خودتان پولی را خرج کنید و حتی صحبت در مورد آن باعث شرمندگی طرف مقابل گرجی شما می ‌شود. یادتان باشد که فرهنگ مردم در گرجستان این گونه حکم می کند که سن، مقام و قدرت برای افراد احترام می‌ آورد و به همین دلیل مردم در سنین پایین تر چه غریبه باشند و چه آشنا، احترام بسیاری برای افراد مسن قائل هستند.

در این میان هم در هر خانواده ی گرجی این انتظار می رود که فردی همچون بزرگ فامیل با سن بالا در راس فامیل و خانواده های آنان قرار بگیرد تا در مواقع حساس وظیفه ی خطیر تصمیم گیری را بر عهده بگیرد. در گرجستان تنها اعضای صمیمی منزل و دوستان بسیار صمیمی تر همدگیر را با اسم کوچک صدا می کنند و برای بزرگ تر ها و یا افرادی که تازه با آن ها آشنا شده از لفظ های محترمانه ای همچون باتونو برای آقا و کالباتونو برای خانم ها استفاده می کنند.

در برخورد با مردم گرجستان این را خواهید دید که مردم در صحبت کردن آن قدر هیجان دارند که بدون آن که بدانند، صدایشان بالا می رود و با دستشان صحبت می کنند و هیجان بسیاری را در طول صحبت کردنشان به اطرافیان خود می دهند.

در فرهنگ مردم گرجستان اصولا بانوان دارای شان و منزلت بسیار بالایی هستند و به آن ها در هر سنی که باشند و هر جایگاهی که داشته باشند بسیار احترام گذاشته می شود. اهمیت زنان دراین جامعه به قدری بالاست که حتی اگر تحصیلاتشان به درجات عالیه هم برسد می توانند از بسیاری از مردان نیز بیشتر حقوق بگیرند. فرهنگ مردم در گرجستان را در زمینه ی غذاهای سنتی آن ها و نوع غذا خوردن آن ها ادامه می دهیم. از آن جایی که عضو جدایی ناپذیر زندگی فرهنگی مردم گرجستان، مهمان نوازی آنان است به همین خاطر بیشتر آنان مهمانان خود را بر اساس صرف غذا و یا عصرانه به خانه های خود دعوت می نمایند.

باز هم تاکید می کنیم که اگر موقعیتش را دارید، ترجیحاً دعوت آن ها را رد نکنید. به عنوان کادو هم می ‌توانید خوراکی و یا شکلات به منزل آن‌ ها ببرید. در واقع گرجی ها صرف غذا دور هم را فرصتی برای بودن در کنار هم و صحبت از هر دری می دانند.

یکی از اولین کلیشه هایی درباره ی واژه ی فرهنگ هر ملت در ذهن همه نقش می بنند، لباس های سنتی آن کشور است. درباره ی لباس در فرهنگ مردم گرجستان باید بگوییم که آنها به لباس هایشان به چشم یکی از غرورهای ملی خود نگاه می کنند. لباس سنتی آنان که چوخا نام دارد، اولین سوغات یپیشنهادی هر گرجستانی به دوست خارجیش است! این لباس به قدری برای گرجی ها اهمیت دارد که مردانشان در مراسم های رسمی و عروسی ها حتما این لباس را بر تن می کنند. چوخا کتی پشمی با یقه ای بلند است که به همراه کلاهی از جنس خز که بر روی آن تزئیناتی از گلوله و خنجرهای سنتی و کوچک بر روی آن ها قرار گرفته است، پوشیده می شود. زنان گرجی هم لباس و آرایش سنتی مخصوص به خودد را دارند. البته این لباس ها با پیشرفت نسل ها دچار تغییراتی شده اند و جوان پسندتر گشته اند.

همه ی گرجی ها در زمانی که به هم می رسند ضمن سلام و احوال پرسی بدون استثنا دستان یکدیگر را به گرمی فشار می دهند.

آن ها دیگر پس از ملاقات اول و زمانی که دیگر با طرف آشنا شده اند، روی گونه ی طرف مقابلشان را نیز می بوسند. یادتان باشد که مردم گرجستان به راحتی احساسات خود را ابراز می ‌کنند و آن را از کسی پنهان نمی کنند پس در سفرتان به گرجستان از دیدن خشم یا اوج ناراحتی آن‌ ها تعجب نکنید. این موضوع حتی در هنگام صحبت کردن نیز بسیار مشهود است. به طور کلی مردم عاشق برقراری ارتباط هستند و در نتیجه می‌ توانید با آن ها اوقات خوشی داشته باشید. اگر قصد دارید تا با گرجستانی ها وارد رابطه ی کاری شوید به یاد داشته باشید که آن ها زیاد در گیر و دار سنت ها نیستند و به دست دادن تنها اکتفا می کنند. اما به یاد داشته باشید که کسی که جایگاه بالاتری دارد باید اول اقدام به دست دادن کند. هنگام صحبت هم باید حتما تماس چشمی داشته باشید. اگر به شهرهای کوچک تر و سنتی تر گرجستان سفر می کنید این را به یاد داشته باشید که هر کسی که کنار شما قرار بگیرد حتی اگر نشناستدتان، به گرمی با شما احوال پرسی می کنند. فرهنگ مردم در گرجستان در زمینه ی ازدواج نیز جالب است. در زمینه ی امر ازدواج گرجستانی ها اصلا خود را دچار زحمت و مشکل نمی کنند. مراسم های ازدواج آنان بسیار ساده و آسان است. آن ها پس از به جای آوردن رسمی و قانونی ازدواج، مهمانی ساده اما بسیار بزرگ را با جمعی از دوستان و خانواده های خود برگزار می کنند که بسیار زیبا و جالب است.


  • بیتا تیکاوندی

مجسمه ی پلیس چاق

يكشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۴۹ ق.ظ

هر چیزی که رازی در پشت سر خود داشته باشد، هم ترسناک است و هم هیجان انگیز! این حس را هر کسی تجربه کرده است و این یکی از احساسات مشترک بین انسان هاست. همه ی ما در زندگی خود به دنبال کشف رازهای زیادی هستیم. برخی از آن ها مهم، برخی واقعا بی اهمیت و برخی هم جالب هستند. راز مجسمه های بوداپست از آن دسته رازهایی است که دانستن آن ها می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. ما امروز در این مطلب می خواهیم تا از راز مجسمه های بوداپست پایتخت مجارستان پرده برداریم پس با ما در الی گشت همراه باشید.

مجسمه
مطالب مرتبط:
معرفی بهترین دانشگاه های بوداپست
معرفی بهترین رستوران های بوداپست
تاریخچه متروی بوداپست؛ قدیمی ترین شبکه متروی اروپا

شهر بوداپست یکی از شهرهای اروپایی است که پر است از مجسمه های مختلف! در خیابان های این شهر راه می روید و اگر حواستان جای دیگری باشد ممکن است که به یکی از این مجسمه های بوداپستی که در سر راهتان قرار گرفته است، برخورد نمایید. اما اگر حواستان را جمع کنید، می بینید که در بیشتر نقاط شهر از این مجسمه های رازآلود بسیار در سر راه شما قرار گرفته است! خیلی از کسانی که به این شهر سفر کرده اند و با این مجسمه ها مواجه شده اند برایشان سوال بوده است که راز مجسمه های بوداپست چیست؟

البته این نکته را درباره ی مجسمه های این شهر باید بگوییم که؛ برخی از این مجسمه ها همچون مجسمه‌ ی چهره‌ های تاریخی در نقاط معروف شهر آن چه را که در درون خود دارند به‌ وضوح به نمایش می‌ گذارند، بعضی از مجسمه ‌های دیگر داستان ‌های رازآلود و عجیبی در پشت خود دارند. این مجسمه ها، یکی و دوتا هم نیستند بلکه لیست بلند و بالایی دارند. برخی معروف و برخی از آن ها معروف تر هستند. در ادامه با برخی از معروف ترین آن ها و راز مجسمه های بوداپست آشنا خواهیم شد.

خرید آنلاین پرواز بوداپست

خرید آنلاین تور بوداپست

رزرو آنلاین هتل در بوداپست

راز مجسمه های بوداپست ، مجسمه ی امره ناگی | Imre Nagy

مجسمه ی پلیس چاق | Chubby Police

یکی از مجسمه های با مزه ای که اتفاقا قیافه ای مهربان هم دارد، مجسمه ی پلیس چاق است که در لیست راز مجسمه های بوداپست قرار می گیرد. می دانید نکته ی جالب درباره ی این پلیس بامزه ی مجارستانی چیست؟ گفته می‌ شود که دست کشیدن به شکم این مرد چاق برای شما خوش ‌شانسی به همراه ‌آورد! البته جای گیری این مجسمه در این خوش اقبالی گویا بی تاثیر نبوده است زیرا او در نزدیکی کلیسای سنت استفان بوداپست ایستاده است و به همین خاطر، تعداد بسیار زیادی از گردشگران خواهان دست زدن به شکم این مجسمه و معجزاتش در زمینه ی خو ش شانسی هستند. مجسمه‌ ی پلیس چاق در خیابان زرینی (Zrinyi) قرار گرفته است. جالب است درباره ی راز پشت خلق این مجسمه این نکته را بدانید که سازنده ی این مجسمه از پدربزرگ خود که یک پلیس بوده است و برای رژه ‌ها و جشن ‌ها لباس رسمی به تن می ‌کرده است، الهام گرفته است. مجسمه ی پلیس چاق به خاطر ایستادن در این خیابان، کلاه و لباس رسمی خود به رسم پلیس های مجارستانی یک کلاه آهنی زرین به سر خود دارد.

راز مجسمه های بوداپست | The secret of Budapest statues

مجسمه ی کولومبو | Columbo

کولومبو که یکی از موارد مورد بررسی ما در لیست راز مجسمه های بوداپست قرار گرفته است در واقع یک کارآگاه در یک سریال تلویزیونی است. البته از بزرگ ترین و به یاد ماندنی ترین نقش های تلویزیونی مجارستان! این مجسمه و سگ محبوبش یکی از زیباترین مجسمه های موجود در مجارستان هستند.


  • بیتا تیکاوندی

مجسمه ی کولومبو | Columbo

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۱۵ ق.ظ

هر چیزی که رازی در پشت سر خود داشته باشد، هم ترسناک است و هم هیجان انگیز! این حس را هر کسی تجربه کرده است و این یکی از احساسات مشترک بین انسان هاست. همه ی ما در زندگی خود به دنبال کشف رازهای زیادی هستیم. برخی از آن ها مهم، برخی واقعا بی اهمیت و برخی هم جالب هستند. راز مجسمه های بوداپست از آن دسته رازهایی است که دانستن آن ها می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. ما امروز در این مطلب می خواهیم تا از راز مجسمه های بوداپست پایتخت مجارستان پرده برداریم پس با ما در الی گشت همراه باشید.

مجسمه
مطالب مرتبط:
معرفی بهترین دانشگاه های بوداپست
معرفی بهترین رستوران های بوداپست
تاریخچه متروی بوداپست؛ قدیمی ترین شبکه متروی اروپا

شهر بوداپست یکی از شهرهای اروپایی است که پر است از مجسمه های مختلف! در خیابان های این شهر راه می روید و اگر حواستان جای دیگری باشد ممکن است که به یکی از این مجسمه های بوداپستی که در سر راهتان قرار گرفته است، برخورد نمایید. اما اگر حواستان را جمع کنید، می بینید که در بیشتر نقاط شهر از این مجسمه های رازآلود بسیار در سر راه شما قرار گرفته است! خیلی از کسانی که به این شهر سفر کرده اند و با این مجسمه ها مواجه شده اند برایشان سوال بوده است که راز مجسمه های بوداپست چیست؟

البته این نکته را درباره ی مجسمه های این شهر باید بگوییم که؛ برخی از این مجسمه ها همچون مجسمه‌ ی چهره‌ های تاریخی در نقاط معروف شهر آن چه را که در درون خود دارند به‌ وضوح به نمایش می‌ گذارند، بعضی از مجسمه ‌های دیگر داستان ‌های رازآلود و عجیبی در پشت خود دارند. این مجسمه ها، یکی و دوتا هم نیستند بلکه لیست بلند و بالایی دارند. برخی معروف و برخی از آن ها معروف تر هستند. در ادامه با برخی از معروف ترین آن ها و راز مجسمه های بوداپست آشنا خواهیم شد.

خرید آنلاین پرواز بوداپست

خرید آنلاین تور بوداپست

رزرو آنلاین هتل در بوداپست

راز مجسمه های بوداپست ، مجسمه ی امره ناگی | Imre Nagy

مجسمه ی پلیس چاق | Chubby Police

یکی از مجسمه های با مزه ای که اتفاقا قیافه ای مهربان هم دارد، مجسمه ی پلیس چاق است که در لیست راز مجسمه های بوداپست قرار می گیرد. می دانید نکته ی جالب درباره ی این پلیس بامزه ی مجارستانی چیست؟ گفته می‌ شود که دست کشیدن به شکم این مرد چاق برای شما خوش ‌شانسی به همراه ‌آورد! البته جای گیری این مجسمه در این خوش اقبالی گویا بی تاثیر نبوده است زیرا او در نزدیکی کلیسای سنت استفان بوداپست ایستاده است و به همین خاطر، تعداد بسیار زیادی از گردشگران خواهان دست زدن به شکم این مجسمه و معجزاتش در زمینه ی خو ش شانسی هستند. مجسمه‌ ی پلیس چاق در خیابان زرینی (Zrinyi) قرار گرفته است. جالب است درباره ی راز پشت خلق این مجسمه این نکته را بدانید که سازنده ی این مجسمه از پدربزرگ خود که یک پلیس بوده است و برای رژه ‌ها و جشن ‌ها لباس رسمی به تن می ‌کرده است، الهام گرفته است. مجسمه ی پلیس چاق به خاطر ایستادن در این خیابان، کلاه و لباس رسمی خود به رسم پلیس های مجارستانی یک کلاه آهنی زرین به سر خود دارد.

راز مجسمه های بوداپست | The secret of Budapest statues

مجسمه ی کولومبو | Columbo

کولومبو که یکی از موارد مورد بررسی ما در لیست راز مجسمه های بوداپست قرار گرفته است در واقع یک کارآگاه در یک سریال تلویزیونی است. البته از بزرگ ترین و به یاد ماندنی ترین نقش های تلویزیونی مجارستان! این مجسمه و سگ محبوبش یکی از زیباترین مجسمه های موجود در مجارستان هستند.

مجسمه ی کولومبو | Columbo

مجسمه ی شیرها | Statue of lions

فلسفه و داستان پست مجسمه ی این شیرها بسیار جالب و خواندنی است. در واقع این شیرها به این جهت در لیست راز مجسمه های بوداپست قرار گرفته است که؛ یک افسانه درباره ی این مجسمه ها وجود دارد که می‌ گوید طراح و خالق مجسمه ی این شیرهای سنگی که فردی به نام مارشالکو (Marschalkó) بود، در دو طرف پل سیچینی به ‌قدری به قدرت ساخت و کار خود اطمینان داشت که مدعی بود که اگر فردی بتواند یک عیب در این شیرها در سراسر مجارستان بیابد، او بدون شک در همان لحظه خودش را از بالای پل به درون رودخانه پرت خواهد کرد!

البته این داستان به همین ها ختم نشد زیرا در این میان گویا یک کودک متوجه شد که شیرهای ساخته ی دست این مجسمه ساز دارای زبان نیستند و به همین خاطر مارشالکو ، که سازنده ی این شهرهای بی زبان بود بلافاصله پس از فهمیدن این موضوع خود را از بالای پل به درون رودخانه پرتاب کرد و جان سپرد، دقیقا همان طور که قولش را داده بود! این داستان را خواندید؟! خب درباره ی آن باید بگوییم که؛ ممکن است که بسیاری از مجارستانی ‌ها این داستان را باور داشته باشند اما باید بگوییم که حقیقت این مجسمه ها کاملاً متفاوت است. این ۴ شیر در حقیقت زبان دارند، اما نمی‌ توان زبان آن ‌ها را از نگاه یک عابر پیاده مشاهده کرد و کاملا زبانشان در دهانشان است. مارشالکوی مجسمه ساز نیز تا پایان دهه ‌ی ۱۸۷۰ و سال‌ها پس از ساخت مجسمه‌ ها به زندگی خود ادامه داد و با مرگ طبیعی از دنیا رفت.


  • بیتا تیکاوندی

کاپالی چارشی استانبول

دوشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۳۲ ق.ظ

بدون شک دیر یا زود مقصد شما به استانبول خواهد افتاد! استانبول هم که یکی از مناسب ترین بازارهای دنیا را برای خرید کردن در اختیار دارد پس چرا با آن آشنا نشوید؟! بازار کاپالی چارشی استانبول در واقع منطقه ای است که از بازار بزرگ استانبول شروع می شود و تا بازار معروف ادویه ی استانبول امتداد یافته است. این بازار سابقه ای تاریخی در خرید و فروش انواع و اقسام اقلام مصرفی از گذشته های دور تا به حال بوده است. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، بازار کاپالی چارشی استانبول را بهتر بشناسیم.

بازار کاپالی چارشی استانبول

همه چیز درباره ی بازار کاپالی چارشی استانبول

بازار کاپالی چارشی استانبول که به آن بازار بزرگ هم می گویند، یکی از جذاب ترین مکان هایی است که در استانبول وجود دارد! می پرسید چرا؟! زیرا در این مکان هم می توان خرید کرد و هم ساعت ها گشت و گزار کرد و با استانبول واقعی آشنا شد. بازار بزرگ استانبول یا به عبارتی دیگر بازار کاپالی چارشی استانبول دارای ۶۵ خیابان سر پوشیده است که روی هم رفته ۴ هزار مغازه، کافه، رستوان، مسجد و محوطه ی باز را شامل می گردد.

بر اساس استناد به کتب تاریخی و یافته های باستان شناسان و کارشناسان، بازار کاپالی چارشی استانبول قدیمی ‌ترین و بزرگ ‌ترین بازار سر پوشیده در سراسر دنیا است که در آن انواع مغازه‌ ها در زیر یک سقف گرد هم آمده ‌اند. یادتان باشد که سمج‌ ترین فروشندگان دنیا نیز در این بازار وجود دارند. شما هنگامی که در این بازار به قصد خرید وارد شدید، باید خیلی مهارت شناخت جنس و همچنین مهارت چانه زدن داشته باشید. زیرا همه ی مغازه داران این بازار، در فروشندگی بسیار مهارت دارند و شما را متقاعد خواهند کرد تا از آن ها خرید کنید. پیشنهاد می کنیم که در زمان ورود به این بازار یک نفس عمیق بکشید و حالت دفاعی به خودتان بگیرید که زیاد جرات نزدیک شدن به شما پیدا نکنند. 😉

این مرکز خرید روزانه بین ۲۵۰هزار تا ۴۰۰ هزار نفر بازدید کننده دارد. همچنین این مرکز خرید در سال ‏‏۲۰۱۱ میلادی در لیست پر بازدید ترین بازار های دنیا، به مقام اول دست پیدا کرد. در آن سال بیش از ۹۱ میلیون و ۲۵۰ هزار از این بازار ‏بازدید کرده بوده اند!

 توجه! بازار کاپالی چارشی ۲۱ ورودی دارد و بهتر است که شما به نقشه های این بازار دقت نمایید زیرا احتمال گم شدنتان بسیار زیاد است.



بازار کاپالی چارشی استانبول یا بازار بزرگ شهر استانبول

تاریخچه ی بازار کاپالی چارشی استانبول

بازار کاپالی چارشی استانبول که همانطور که گففتیم به آن بازار بزرگ استانبول نیز می گویند، به دستور سلطان محمد دوم معروف به سلطان محمد فاتح در سال ۱۴۶۱ و پس از فتح قسطنطنیه یا همان استانبول امروزی، بر روی خرابه‌ های بازار دوران بیزانس ساخته شد که در سال‌ های گذشته، دوبار در اثر آتش ‌سوزی تخریب شده است. یک بار در سال ۱۹۴۲ میلادی این بازار دچار آتش سوزی شد که خرابی ‌هایی برجای گذاشت.

یک بار هم در سال ۱۹۵۴میلادی که در اثر یک آتش ‌سوزی مهیب این بازار تقریبا نابود شده بود. به هر حال در هر دو مورد بازار به سرعت و شبیه به ساختار اولیه ‌ی خود بازسازی شد و طرح قدیم خود را با آن طاق‌ ها و قوس‌ های گذرگاه‌ هایش حفظ کرد. برای حفظ کردن شکل اصلی و تاریخی این بازار، حتی سعی شد که آبخوری ‌هایی که در وسط گذرگاه ‌های بازار وجود داشت نیز دوباره در جای قبلی خود با کاشی و سنگ مرمر ساخته شوند.

تاریخچه ی بازار کاپالی چارشی استانبول

فروشندگان بازار کاپالی چارشی استانبول

شاید برایتان عجیب باشد که چرا باید فروشندگان این بازار را بشناسید و یا این که این فروشندگان با دیگر فروشنده ها در جهان چه فرقی دارند؟ باید خدمتتان عرض کنیم که همانطور که بالاتر اشاره کردیم، فروشندگان بازار کاپالی چارشی استانبول در امر فروشندگی بسیار تبحر دارند! مهارت این فروشندگان در حدی است که شما اگر چیزی را هم نخواهید آن ها چنان با بازار گرمی حس نیاز به آن وسیله را در شما زنده می کنند که شما متقاعد به خرید کردن از آن ها می شوید. فروشندگان در این بازار به چندین زبان صحبت می ‌کنند و اول تنها از شما می ‌خواهند که به کالاهای آن‌ ها نگاهی بیندازید. یادتان باشد که فروشنده بهترین قیمت را زمانی به شما پیشنهاد می ‌کند که ببیند شما در حال ترک مغازه ی او هستید و از خرید کردن منصرف شده ‌اید.


  • بیتا تیکاوندی